Je let even niet op bij het verlaten van de trein en je paraplu ligt aan de andere kant van het land! Maar je hoeft er nu niet meer achteraan, want iLost lost het voor je op. Een online verzamelbak met alle gevonden voorwerpen, die zelfs thuisbezorgd kunnen worden.

Het terugkrijgen van iets dat je bent verloren is altijd een hele opgave. Ten eerste moet je nog maar zien of het netjes is afgeleverd bij een balie of iets dergelijks. Maar als we even van het goede uitgaan van de mens, dan ligt jouw dierbare voorwerp dus ergens op je te wachten.

iLost helpt

Hoe kom je erachter waar het ligt en hoe je het terugkrijgt? Bellen, mailen, langsgaan, naar een ander kastje gestuurd worden, meestal is het niet erg klantvriendelijk. En waarschijnlijk is het ook niet de favoriete bezigheid van de organisaties waar mensen hun hebben en houden achterlaten. iLost heeft nu de oplossing die de organisaties een efficiënt systeem biedt en de klanten de klantvriendelijkheid.

iLost, hoe werkt dat dan?

Het idee is dat alle organisaties (want daar blijven de spullen voor 80 procent liggen) gebruik gaan maken van iLost. Als zij alle gevonden spullen bij iLost registreren dan kan jij daar jouw paraplu terugvinden. De uitleg volgens iLost:

Het werkt eenvoudig: organisaties plaatsen hun gevonden voorwerp binnen 30 seconden online, verliezers komen via de website van de organisatie met de rode iLost knop meteen in de ‘bak’ gevonden voorwerpen van de organisatie. Vindt iemand zijn/haar voorwerp, dan kan men die claimen. Door het juist beantwoorden van vragen, wordt de match gemaakt. Daarna is het eenvoudig: de verliezer haalt zijn gevonden voorwerp op. Of laat het door iLost thuis bezorgen.

Binnen 30 seconden?

Dat is wel héél rap! Waarom binnen 30 seconden? Ik begrijp dat ‘hoe sneller hoe beter’ het vinden van een goede ‘match’ bevorderd, maar hier moet je bijna een stopwatch bij gaan houden! En de match wordt gemaakt aan de hand van een aantal vragen. Ben benieuwd hoe ze dat precies gaan doen. Staan er foto’s bij? Dan kan ik ook wel eens rond gaan kijken in die bak en kijken of ik een nieuwe paraplu kan scoren.. Doe ik natuurlijk niet.. want ik ben een heel net meisje..

De crowd moet het willen

De campagne om iLost te promoten is maandag 11 november van start gegaan en luidt: ‘Ik wil iLost’. Om een product of dienst te verkopen moet er vraag zijn of je moet vraag creëren. En dat lijkt mij de insteek van deze campagne. Als het product goed is vult dit elkaar heel mooi aan. Ik hoop voor iLost dat de teller nog op zal lopen, hij staat nu op 413. Dat is toch wat mager om potentiële afnemers mee te lokken. Maar de drie maanden gratis gebruik zorgen wel voor een gedegen testperiode, en tegen die tijd reist die teller de pan uit.Oprichter Hanneke Stegweg:

 iLost is zo logisch, dat je je afvraagt waarom het er niet al was. Wij worden de Google van Lost & Found!’.

iLost is overtuigd van hun succes. Wat vind jij?

 

0 Shares:
Dit artikel is 5.696 keer gelezen