Ik geef het toe. Door de bomen ben ik het bos kwijt. Nu ben ik er net aan gewend dat Koningin Beatrix is afgetreden en Willem Alexander onze nieuwe koning. Als er elke week een nieuwe koning opstaat, kan het toch niet zo zijn dat ik de enige ben die de weg kwijt raakt?

De klant is koning

Ooit was dit een veel gehoorde uitspraak. “De klant is koning”. Als klant kon je je geluk niet op. Het maakte niet uit wat je deed. Alles was goed. Jij bent de klant, dus je had altijd gelijk. Door iedereen werd jij op handen gedragen. Jij bent immers de koning. Deze uitspraak geldt voor sommigen nog steeds. Velen roepen het, maar er zijn maar weinig organisaties die daar echt naar handelen.

De tijden veranderen en “De klant is koning” is eigenlijk heel ouderwets. Nu zenden plaats heeft gemaakt voor de dialoog, kun je beter streven naar een gelijkwaardige relatie als die tussen twee kennissen.

Content is king

Die horen we natuurlijk al jaren. Bill Gates riep het zelfs al in 1996. En in een tijd dat content marketing het kasteel is dat we allemaal willen bouwen, wordt deze uitspraak nog steeds veel gebruikt. Dat is op zich ook logisch, want als je de bezoekers van je website, je volgers of je fans geen informatie geeft waar ze iets aan hebben, haken ze af. Zou jij ook doen.

Maar in veel gevallen gaat dit niet op volgens die ene expert. En dat terwijl een andere weer roept dat content weer tot leven gekomen is.

Context is king

Sinds dit jaar zien we deze steeds vaker voorbij komen. De juiste informatie op elk moment van de dag, waar je ook bent. Context is belangrijk bij het bepalen welke informatie relevant is en welke niet. Door data te koppelen wordt content getoond op de momenten dat ze van belang zijn. De context wordt dus een voorwaarde voor succesvolle content.

En zonder het al te veel te overdrijven wordt context zelfs het nieuwe goud genoemd.

Relevantie is king

Ik werd getriggerd om over dit onderwerp te schrijven door een artikel met de titel: “Relevantie is de nieuwe king van content marketing“. Daarin wordt met voorbeelden duidelijk gemaakt dat relevantie king is in de hedendaagse communicatie. Daar waar het invullen van de context een middel is wordt relevantie het doel.

Ben ik dan echt de enige die de weg kwijt is? Een persoonlijke voorkeur heb ik wel, maar wie heeft het antwoord?

0 Shares:
2 comments
  1. Context bepaalt relevantie. Dus relevantie kan noooooit king zijn. Of misschien als context queen is. Dan is de wil van context, de wet van relevantie.

Comments are closed.

Dit artikel is 6.438 keer gelezen