Pinterest gaat experimenteren met het uitlichten van pins, zo liet CEO Ben Silbermann per mail weten aan alle gebruikers. Vooralsnog is Pinterest vrij van advertenties en eigenlijk wil het sociale netwerk dat ook zo houden.

Stijlvol adverteren met pins

In de zoektocht naar verdienmodellen waar de gebruikers niet gillend gek van worden, proberen de verschillende sociale netwerken de juiste modus te vinden. Denk aan promoted posts op Twitter en Facebook. Pinterest test de komende periode promoted pins (oké, de naam verdient niet de originaliteitsprijs). Vooralsnog alleen zichtbaar in de zoekresultaten en categoriepagina’s. Silbermann stelt gebruikers in zijn mail en blog meteen gerust: advertenties komen er niet. Volgens hem zijn de uitgelichte pins:

  • Stijlvol — Geen flitsende banners of pop-ups.
  • Transparant — We laten je altijd weten of iemand heeft betaald voor wat je te zien krijgt of waar je het te zien krijgt.
  • Relevant — De uitgelichte pins gaan over dingen waar je interesse in hebt, zoals een heerlijk recept of een modieus jasje.
  • Verbeterd op basis van jouw feedback — Blijf ons vertellen wat je van dingen vindt. Zo kunnen we ze alsmaar beter maken.

Gratis pins promoten

De promoted pins zijn op dit moment nog niet betaald. En de mogelijkheid is slechts enkele bedrijven voorbehouden. Mijn zoektocht naar een voorbeeld van een uitgelichte pin heeft dan ook nog tot niets geleid. Heb jij er al wel een gevonden? Laat even een reactie achter. Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.

0 Shares:
1 comment
  1. ik heb het al gemerkt, er staan ineens heel veel schoenen en kleding op mijn 'tijdlijn'. Daar baal ik van. Ik heb daar echt geen zin in. Internetshoppen doe ik wel (vandaar de schoenen etc.), maar mijn Pinterest gebruik ik voor mooie inspiratie voor mijn interieur en schilderijen….

Comments are closed.

Dit artikel is 5.234 keer gelezen