Op 4 juni lanceerde Kroodle haar merk, en niet op de kleinste manier. Een evenement waar online marketeers en start-ups maar al te graag bij wilden zijn. Geen standaardsprekers, maar oprichters van: Gidsy, Foodzy , ID&T, De Correspondent en Facebook… Ik, met mijn iPad op de eerste rij, zag een aantal interessante tweets voorbij komen. Als je nieuwsgierig wordt van mijn kleine verslag, bekijk dan het filmpje van de dag en het fotoverslag.

Edial Dekker oprichter van Gidsy

Edial heeft het over minimum viable product (MPV) bij start-ups. Blijven proberen, ook als het nog niet perfect is. Misschien past de uitspraak van Chris Hughes hier ook wel bij “Don’t let perfect be the enemy of good”. Mooi!

Gidsy is onlangs verkocht aan GetYourGuide

 

 

Marjolijn Kamphuis oprichter van Foodzy

Marjolijn Kamphuis vertelt “90% van alle data op internet is de afgelopen 2 jaar gecreëerd”. Dat is best een heftig feitje. 90%?!  Te bedenken dat we vaak voor online diensten en platforms onze Facebook-login gebruiken. Denk aan: Instragram, Pinterest, Foursquare, fora, blogs, ga zo maar door. Zoals Marjolein van Dutchcowgirls en Foodzy al zei “Op Facebook komt alles wat we online doen vaak samen”. Dat maakt het een belangrijker medium dan we nu vaak denken.

 

Duncan Stutterheim mede-oprichter van ID&T

Het bereik van ID&T is geweldig groot. Evenementen vliegen rond op Facebook. Het aantal aanwezigen op Facebook zegt alleen niet alles over de daadwerkelijke kaartverkoop. Het is een manier waarop het evenement zich verspreidt. Als er 50.000 kaarten zijn, maar op Facebook al 500.000 het evenement bijwonen, dan weet je al dat er iets niet klopt… Duncan inspireerde mij van alles nog het meest met zijn passie voor muziek en ID&T te maken tot wat het nu is. Ook als ID&T niet de grootte had van nu, ben ik overtuigd dat hij het met dezelfde hoeveelheid passie had gedaan.

 

Rob Wijnberg oprichter van De Correspondent

Rob Wijnberg heb ik al een aantal keer voorbij zien komen in het ‘nieuws’, zoals we nu het nieuws kennen natuurlijk. Als filosoof kijkt hij op een andere manier naar nieuws. Zijn initiatief De Correspondent staat op springen om te beginnen. Erg duidelijk is het mij nog niet hoe het eruit komt te zien, maar ik ben benieuwd…

 

Chris Hughes mede-oprichter van Facebook

De banaan op de taart, ja ik ben toch meer van de energieke vruchten, was Chris Hughes. Het Facebook verhaal kennen we nu wel (ja hij zat ook in de film), wat ik veel interessanter vond was hoe hij Obama hielp bij zijn campagne om president te worden en zijn nieuwe project The New Republic. Hij was niet van plan te starten met The next Facebook, tot teleurstelling van Alexander Klöpping die hem interviewde. Met The New Republic, zet hij zich net als Rob Wijnberg in voor ‘nieuws’. Ik hoop dat Rob en Chris na het evenement nog met elkaar hebben gesproken… Een filosoof en een master in literatuur, dat zou mooie dingen op kunnen leveren…

 

Wat is jouw mening over Kroodle?

Jammer genoeg was Kroodle wat mij betreft iets té bescheiden. Na een korte introductie van het merk werd er niet meer over gesproken. Ik was zelf wel erg benieuwd hoe de sprekers dachten over Kroodle. Is Kroodle trendsetter, een inspiratie? Ik ben benieuwd naar jouw kijk op het nieuwe merk. Om een mening te geven, is het natuurlijk handig om te weten wat Kroodle nu precies doet. Daarom vroeg ik Leon Landman van Kroodle er iets meer over te vertellen.

Leon Landman van Kroodle legt het uit

“Kroodle is verzekeren op een nieuwe manier. Je kunt 24/7 verzekeringen afsluiten en beheren met je vrienden. Je sluit verzekeringen af via Facebook. Facebook geeft ons alleen je naam, geboortedatum en e-mailadres. Aan de hand van deze gegevens identificeren wij je, ook als je een vraag hebt. Je hoeft dus geen klant- of polisnummers uit je oude schoenendoos of administratiekast te vissen voor je jouw vraag ons ons kunt stellen.

Stel je staat op Schiphol, klaar voor vertrek. Je bent helemaal vergeten een reisverzekering af te sluiten. Bij Kroodle doe je dat met 1 druk op de knop (en internetverbinding) alsnog én kun je gelijk je vrienden uitnodigen om ook een verzekering af te sluiten. Jij en je vrienden verdienen zo ook nog eens een deel van de premie terug. Voor elke vriend die je uitnodigt, krijgen jullie beiden een korting. Hoe vollediger je verzekeringspakket, hoe meer korting. Je kunt geld verdienen met maximaal 10 vrienden per jaar.

Jij dacht aan de verzekering, maar herinnert nu ook je vrienden eraan. Zo help je elkaar. Verzekeren is namelijk niet iets waar je dagelijks bij stil staat, maar juist vaak op het moment dat het te laat is, namelijk bij het schademoment. Met onze vrienden willen we verzekeren beter maken. Daarom vragen we vaak naar de mening van onze fans en volgers. Transparantie is voor ons ook erg belangrijk. Persoonlijke gegevens die jij aanvult worden niet met Facebook gedeeld, maar opgeslagen op onze eigen servers. Onze servers zijn net zo goed beveiligd als bij banken. Je logt altijd in op je eigen omgeving met je persoonlijke pincode.”

0 Shares:
Dit artikel is 7.160 keer gelezen