Het recept voor een heerlijk relaxed weekend? Voor mij is dat lekker onderuit gezakt een filmpje kijken en pizza eten. Domino’s Pizza in Brazilië heeft hier slim op ingespeeld door een dvd te maken die eruitziet en ruikt als een pizza. Als je dan nog geen zin hebt in een pizza na het kijken van een film, weet ik het ook niet meer.

Dvd als marketingtool

Domino’s Pizza is de samenwerking aangegaan met videotheken in de buurt. De dvd’s zijn door Artplan voorzien van een special geurlaagje en een thermische inkt. Door de hitte die ontstaat wanneer de dvd ronddraait, begint de dvd te geuren. Tegelijk verandert de thermische inkt en ziet de dvd eruit als een pizza. Briljant toch?

Maar zou het werken?

In een tijdperk van streaming video lijkt dit idee wat achterhaald. Maar vergis je niet, we hebben het hier over Brazilië!

“In Brazil streaming services like Netflix and iTunes are relatively new, and for people with good social conditions,” said ArtPlan art director Diogo Barbosa. “Also our broadband connection isn’t as fast as that used in the U.S. and because of that we still have video rental stores in your neighborhoods.”

Zou het hier wel werken dan? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben al zeker geen 7 jaar meer in een videotheek geweest. Sterker nog, ik moet heel hard nadenken over de laatste dvd die ik afgespeeld heb. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik net even gekeken of er nog een dvd in de speler zit. En ja hoor, daar was ik al bang voor. Dvd’s blijven bij mij vaak in de speler zitten tot ze terug moeten naar de videotheek of tot ik een andere film ga kijken. Dan is de geur dus allang vervlogen en is het effect van de thermische inkt weer verdwenen.

Ik hou ervan

Wie verwacht het nou? Een dvd die ruikt als een pizza en er ook uitziet als een pizza? Ik hou ervan! Petje af voor Domino’s Pizza die het verhaal van zijn klanten kent en daar slim op inspeelt.

Wat vinden jullie ervan? Heerlijk, de geur van pizza die door de huiskamer waait terwijl je film kijkt? Of laat je liever een echte pizza bezorgen vóór je aan de film begint?

Bron: Creativity Online


5.322 keer gelezen Geschreven door