Ken je dat, je bent druk in gesprek met iemand op Twitter en merkt dat het eigenlijk veel makkelijker zou zijn om even te bellen. Maar aangezien bellen tegenwoordig ouderwets is, heb je geen telefoonnummer en zou je dat eerst moeten opzoeken. Je bedenkt misschien nog dat je via de bio bij een telefoonnummer zou kunnen komen, of dat je zou kunnen Googelen. Maar uiteindelijk weegt die moeite niet op tegen het ‘nog even doortweeten’. 

Twelephone saves your day

Surprise: sinds een paar weken is er een oplossing voor dit euvel:  Twelephone! Met deze HTML5 & WebRTC powered service voer je eenvoudig een video-gesprek met je Twittercontacten. In onderstaande video legt de oprichter uit hoe het werkt.

Nog even doorontwikkelen?

Op dit moment heb je Chrome nodig om Twelephone te kunnen gebruiken. Dat ligt volgens Twelephone niet zozeer aan de service zelf, maar aan het feit dat andere browsers HTML5 WebRTC nog niet ondersteunen. Maar als Chrome-fan-van-het-allereerste-begin kan ik ze dit wel vergeven.

Helaas heeft Twelephone zelf ook nog wel kinderziektes. Je moet nog even g e d u l d hebben, want het laden gaat niet altijd even snel. En als ik bij het testen meerdere keren achter elkaar in- en uitlog, word ik er uitgeknikkerd met de volgende boodschap:

twelephone fail

Dat lijkt me sterk, want ik ben snel, maar niet zó snel…

twelephone statusHandiger dan Skype

Jammer, want ik zie wel een voordeel ten opzichte van andere services zoals Skype. Daar moet je altijd een apart profiel voor aanmaken. Je moet altijd eerst een username of telefoonnummer weten voordat je contact met iemand op kunt nemen. Je moet elkaar accepteren als contact, etcetera, etcetera. Dat gaat allemaal nog weleens mis.

Als Twelephone werkt, hoeft dat niet. Maakt iemand in je contactenlijst er gebruik van, dan kun je deze persoon bellen. Gelukkig kun je met een extentie wel je beschikbaarheid aanpassen, zodat je niet altijd bereikbaar bent. Een mens wil soms ook weleens even rust tenslotte.

(Nog handiger zou ik het overigens vinden als er een service kwam, waarmee je kon videobellen met zowel je Messenger-, als je Skype-, als je Twitter-, als je … contacten kon bellen. Vanaf je laptop, tablet én smartphone. Ofwel: alles-in-1. Maar misschien ben ik een zeikerd.)

Klantencontact +

Als dit idee zich verder ontwikkelt, kan ik me voorstellen dat het ook voor bedrijven een mooie kans biedt om net iets extra’s te doen op het gebied van klantcontact. Zeker zolang het nog relatief nieuw is. Moet er alleen nog een oplossing bedacht worden voor het moment dat er meerdere mensen tegelijk bellen. Wie gaat er in de wacht en op wat voor manier? Of kan er iets bedacht worden waarop meerdere bellers tegelijk te woord worden gestaan?

Let’s try!

Ik zou Twelephone in ieder geval weleens helemaal uit willen proberen. Alleen heeft nog niemand van mijn Twittercontacten zich aangemeld. Dus wie wil? Laat het even weten op Twitter en let’s try!

twelephone search

0 Shares:
Dit artikel is 2.107 keer gelezen