Tsjah, wat moet je nu van dit artikel verwachten? Heb je dan eindelijk de ultieme tip op het gebied van marketing gevonden? Ach, waarschijnlijk niet… Zo’n fantastische kop wordt je aanbevolen om veel lezers naar je artikel te lokken.. Waarom moet je dit artikel dan toch lezen? Ach, het moet niet….. Wil je mijn mening weten over pakkende koppen en verwachtingen? Lees dan verder!

Verwachtingsmanagement

Waarom nou toch zo’n vreemde intro voor een artikel? Simpel: verwachtingsmanagement, in lekentermen wordt dit ook wel eens aangeduid met de term eerlijkheid.
Precies de reden waarom ik een gruwelijke hekel heb aan voorgekauwde succesvolle koppen voor artikelen. Ok, ik ben natuurlijk geen copywriter… (weer een verwachting minder!)

Toch een tip

Hoe kun je iemand op de meest gruwelijke wijze, volledig genadeloos en onherstelbaar teleurstellen?
Simpel: creëer een ENORME verwachting! Kijk, dat is nou de magie van verwachting!
TIP: hoe hoger de verwachtingen des te groter de teleurstelling.

Ken je dat gevoel?

Ken je het gevoel van teleurstelling na het lezen van een artikel? Je klikte op die verwachtingsvolle kop om het artikel te openen, wist zeker dat het lezen van dat artikel van jou een ster zou maken en toen…. TELEURSTELLING! Je had braaf het hele artikel gelezen.. nog eens gelezen en… je was nog steeds geen ster…

Teleurstelling

Teleurgesteld was ik in ieder geval toen een cheat-sheet met pretentieuze koppen voorbij kwam tijdens een workshop bloggen. Ok, ik schrijf niet vanwege therapeutische doeleinden en dus wil ik inderdaad lezers. Wil ik mijn lezers trakteren op een teleurstelling als dank voor het klikken op mijn artikel? NO WAY! Ik heb faalangst! (hoop niet dat je nu teleurgesteld bent)

Conclusie

We leven in het digitale tijdperk en termen als SEO en clicks worden schaamteloos misbruikt om volledig te vergeten voor WIE we schrijven. We schrijven voor Google en voor clicks en jammeren over bounce-rates.. Wat betekenen 1.000 clicks nog als 999 lezers (je weet wel, de mensen achter de klik) teleurgesteld zijn? Wie gaat jouw producten/diensten afnemen? Google?! Wake up sweetheart: NO WAY!

0 Shares:
1 comment
  1. Ik ben nieuws..gierig en beginnend beoefenaar van het verwachtingsloos zijn.

Comments are closed.

Dit artikel is 2.286 keer gelezen