Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Move to Coca Cola

Coca Cola heeft in de aanloop naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen een wereldwijde campagne gelanceerd. Move to the Beat. Producer Mark Ronson, singer-songwriter Katy B en een stel topatleten maken samen een muzieknummer. Mark Ronson en Coca Cola zijn daarvoor de hele wereld over gereisd op zoek naar sportgeluiden om het meest herkenbare nummer te maken voor die Olympische Spelen. Maar wat bereikt Coca-Cola hier nu mee?

Lees verder

Vandaag ben ik ontvolgd

Vandaag ben ik ontvolgd. Nou gebeurt dat wel vaker, maar deze keer raakt het me meer dan voorheen. Wellicht vooral omdat het iemand was waar ik relatief lang op twitter een interactie mee had. Niet constant, maar ik reageerde op wat die persoon schreef en andersom. Tot vanochtend.

Lees verder

Gevraagd: visie op social media in het onderwijs

In de Telegraaf van 28 maart jl. stond een kort bericht over de weerstand bij veel docenten om te werken met social media. Veel docenten willen niets te maken hebben met Twitter, Facebook en Hyves. Slechts 15% van de leerkrachten zou geïnteresseerd zijn om leerlingen met media als Twitter en Facebook te bereiken. Probleem is niet alleen dat veel docenten niets zien in social media, maar dat veel leraren ook digibeet zijn. In het licht van de actuele discussie over de zogenaamde bangalijsten vind ik dit een redelijk verontrustend nieuwsfeit.

Lees verder

Ik blog, jij blogt, wij… schrijven een column?

Een tijd geleden werd ik gevraagd een blog te schrijven over een social media event waarvoor ik een gratis toegangskaart had gewonnen. Toen de organisator het blog had gelezen, stuurde ze me het bericht “Joh, je hebt er gewoon een column van gemaakt!” Had ik niet aan de verwachting voldaan? Of was het juist een compliment? Ik dacht er even over na en vroeg me af: wat is eigenlijk het verschil tussen een blog en een online column?

Lees verder

Wie is de (buzz)mol?

De felbegeerde top 1 positie in Google: willen we allemaal! Viral: willen we allemaal! Buzz: willen we allemaal! Whatever it takes, of toch niet…?

Lees verder

Kinderen verslingerd aan mobiel en social media, docenten weten zich geen raad

19 jaar was ik en ik ging net op kamers. Een vriendin vond het geen veilig idee dat ik bij nacht en ontij door Rotterdam zou fietsen zonder telefoon op zak. Dus kreeg ik – heel lief – haar voormalige Bosch-koelkast. Met uitschuif-antenne. Ik had er bijna een extra tas voor nodig, dus heel vaak nam ik hem niet mee. In de loop der jaren is er heel wat veranderd en voel ik me lichtelijk onthand zonder mijn mobiele agenda-e-mail-facebook-twitter-wordfeud-drawsomething-weerbericht-googlemaps-ofwel-(smart)phone op zak.

Lees verder

Weet wat je waard bent

Er zijn een heleboel interessante vrouwen actief in de PR en branding business. Zelf ben ik erg nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Waarom zijn deze vrouwen actief in deze branche? Wat verstaan zij onder de juiste PR en/of branding? En wat voor tips hebben zij voor de lezers van Contentgirls? In een nieuwe reeks met interviews met een aantal van de PR en branding business girls start ik met Cleo Hooyer.

Lees verder

Waar blijft het ‘mail-me-niet-register’ ?

Vind jij het ook vervelend dat de helft van jouw in-box vol zit met mail waar je echt niet op zit te wachten? Het wordt tijd dat iemand hier iets aan doet. Ik ga het zeker niet doen, ik stook het vuurtje alleen maar even op.

Lees verder

Online is de toekomst: sta je in het veld of blijf je als toeschouwer aan de zijlijn staan?

We leven in een digitaal tijdperk, met onbegrensde mogelijkheden. Waarom wordt er dan nog steeds zo weinig meegedaan? Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer weer dat organisaties slechts beperkt gebruik maken van analyse instrumenten, slechts minimaal evalueren en de kracht van het internet nog steeds lijken te onderschatten. Wake up, de digitale sneltrein stopt niet meer. Stap in of blijf achter op het perron, met de wetenschap dat een ander snel genoeg je plek zal innemen.

Lees verder

De ‘nieuwe’ marketing (r)evolutie: It is all about content!

Contentmarketing: je wordt er als marketeer praktisch mee doodgegooid, maar de kracht van woorden en het doorgeven van verhalen van generatie op generatie bestaat al zolang als het bestaan van de mens. Waarom is het dan nu ineens zo’n hot item?

Lees verder

Pinterest en het Auteursrecht

Is Pinterest een auteursrechtelijk probleem? Een aantal weken geleden bleek een Amerikaanse fotografe hier zorgen over te hebben. Een aantal van haar Pinterest boards heeft ze daarom gedelete (lees haar 123 blogs hierover). Zouden wij dat ook moeten doen?

Lees verder

Schrijven, lezen, reageren

Nog niet eens zo heel lang geleden ontstond hier op Contentgirls een prachtig initiatief van Xaviera Ringeling.Van reageren kun je leren. Beide woorden werden gecombineerd en de hashtag realeren was geboren. Het concept was eenvoudig. Bloggers kunnen een blog insturen die door een groep reageerders gelezen wordt. Tenminste, als je bij de top 5 meest opvallende blogs zit. Toch gebeurde er iets vreemds bij dit concept.

Lees verder

#somday12 – Winst maken met social media

Keynotespreker Clo Willaerts, Business Unit Manager, bij Sanoma Media Belgium, opende Social Media in 1 Day. Ze gaf nuttige tips hoe je geld kunt verdienen. ‘Ik merkte bij Sanoma dat we meer en meer moeite hadden de aandacht te krijgen van klant. Ik ging kijken waar ze zaten. Ze waren allemaal op twitter en facebook. Mijn opvatting was dat social media geld kan opbrengen in plaats van dat het geld moet kosten.”

Lees verder

#somday12 – Living in a Green Pig World

De Zweedse trendwatcher Magnus Lindkvist sloot  Social Media in 1 Day af. De Keynote-spreker hield een vlammend betoog onder de naam Living in a Green Pig World. ’We kunnen niet in de toekomst kijken’, is het uitgangspunt van Magnus Lindkvist. ‘We leven in het nu. We moeten eerst proberen het nu te doorgronden en ons niet laten afleiden door  kleine gebeurtenissen.’

Lees verder

Offline meets online in hypermoderne crossmedia campagnes

Herinner jij ze ook nog, de oh zo legendarische reclamecommercials van vroegûh:RolloCalvéEven Apeldoorn bellen…? Of de vintage affiches van Blueband en Van Nelle? Echte reclameklassiekers die iedereen kent, of je nou destijds nog in de wieg lag of wellicht nog niet eens geboren was.

Lees verder

Project Glass – Augmented Reality is Hot!

Net geïntroduceerd door Google en nu al één van de meest besproken onderwerpen op het net. ‘Project Glass’. Een nieuwe stap in de technologie. Geen telefoon/smartphone maar een bril die afgaat op stembediening en een knopje. Deel je locatie, maak foto’s en deel deze direct in je kringen, maar ook bellen en videobellen maakt de bril mogelijk.

Lees verder

Content verplaatst? Handige tool voor url-rewrite

Deze keer kies ik voor een iets technischer verhaal dan gebruikelijk. In het artikel ‘5 tips voor het verplaatsen van content‘ van Monique Goris is al uitgelegd waarom het belangrijk is om je content op een nette manier te verplaatsen. Op één aspect van haar artikel wil ik graag dieper ingaan, namelijk de 301-pagina.

Lees verder

Held @oostblokhoofd, bangalijsten en het dodelijke fatsoen van Twitter

Bangalijsten bestaan al eeuwen en als het in Auschwitz naar karamel ruikt dan verbranden ze suikerzieke joden. Een zin met twee stellingen die sterk genoeg zijn om het hele Nederlandse internet op zijn kop te zetten. Volkswoede, de politie arresteert iemand en de democratie wankelt. Toch is er niks mis met die stellingen. De eerste is een waarheid als een koe en de tweede is een door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens goedgekeurde uitspraak van Theo van Gogh. Toen vorige week een meisje zelfmoord pleegde en iemand op Twitter riep dat ze op een bangalijst stond ging het mis. Een tornado van fatsoen, normen en waarden brak los. Dodelijker bestaat niet.

Lees verder

Instagram: het populaire sociale fotobewerkingsprogramma

Op 3 april 2012 was het dan eindelijk zover. Burbn inc maakte via het Instagram blogbekend dat de populaire fotobewerkingsapplicatie Instragram, die al op IOS-aparaten beschikbaar was, eindelijk te downloaden was in de Google Play Store.

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 2.062 keer gelezen