Had je het druk? Niet zoveel geklikt? Bang dat je wat het gemist op Contentgirls? Don’t worry, wij zetten de artikelen van de afgelopen week op een rijtje.

Bedrijven beledigen werknemers met social media code

Veel bedrijven vinden internet eng. Doodeng. Daar hebben ze kinderporno, gewelddadige films, seks, stom vermaak en social media. Vooral dat laatste is eng. Want als mensen met elkaar praten dan zeggen ze dingen. Dat ze dronken zijn. Dat ze seks hebben. Of dat ze op zondag tot ‘s middags op bed liggen. Dat ze woest zijn op de scheidsrechter die hun favoriete club benadeelt. Dat ze een dag geen zin hebben om te werken. Bedrijven zijn daar zo bang voor dat ze een social media code introduceren. Want de angst regeert en zonder regels kan geen volwassene door het leven.

Lees verder

Internet brengt ons naar het einde der tijden

Een paar maanden geleden gaf Kevin Kelly op uitnodiging van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) een lezing. Die man is de oprichter van Wired en weet dus waar hij over praat. Tijdens het congres 25 jaar .nl hield hij het publiek de toekomst van het internet voor. Een panel dwarse denkers leverde commentaar en toonde aan dat het tot alles in staat was, behalve denken. Want waar het panel alleen maar de geneugten van het verhaal inzag waren ze blind voor de echte consequenties. Kelly schetste namelijk het einde ter tijden.

Lees verder

Thuisafgehaald.nl: hemel voor de magnetronkoks én culinaire talenten

Geen tijd, geen zin of geen inspiratie om te koken en ken je de bezorgers van de lokale snacktoko’s al bij naam? Dan is thuisafgehaald.nl misschien wel de oplossing voor jou om alsnog een zelfgemaakte maaltijd te bemachtigen.

Lees verder

Communicatie: tien verleidingstips van een oude Romein

Waar draaien marketing en communicatie om? Om verleiding, beïnvloeding en overtuiging. We proberen onze klanten te verleiden over te gaan tot de actie die wij van ze wensen. Maar lezen over verleiding is – simpel gezegd – weinig verleidelijk. Gelukkig biedt de geschiedenis uitkomst.

Lees verder

Over de bomen in het ‘social media bos’…

Zie jij de bomen nog in het bos als het gaat om social media? Ik ben toch niet de enige die soms denkt: hoeveel online netwerken kan ik eigenlijk volgen? Wat is zinvol? En wat niet? Wat is leuk? En waar kan ik zonder? Welk netwerk is nu voor mij het allerbelangrijkste? Als ik er eentje moest kiezen?

Lees verder

Instagram: gelukkig hebben we de foto’s nog?

Instagram’s Kevin Systrom hield een kort praatje tijdens de SXSW conference in Texas op 11 maart jl. Het ging over de meer dan 27 miljoen gebruikers die ze inmiddels hebben, de App voor Android die ze binnenkort lanceren en hoeveel het bedrijf nu eigenlijk waard is. Het klonk me allemaal een beetje van dit en dat en zus en zo in de oren, terwijl ik op z’n minst een inspirerend verhaal verwachtte. Maar, er was nog niks volledig helder en uitgekristalliseerd dus ik dacht, misschien wordt zulk een nonchalante houding wel veroorzaakt door de arrogantie van een miljoenenbedrijf.

Lees verder

…en de rest is geschiedenis

Een tijdje terug maakte ik melding van het dreigende afsluiten van Proust.com, het social medium met wat meer diepgang en vroeg me vertwijfeld af of diepgang in social media dan geen toekomst had. Maar onlangs ontving ik het bericht in mijn mailbox dat Proust toch zal worden voortgezet. Heugelijk nieuws, vind ik. Diepgang heeft dus toch nog toekomst! Sterker nog, Proust.com heeft er, als social medium dat je geschiedenis optekent, concurrentie bij gekregen. Steeds meer social media storten zich enthousiast op tijdlijnen.

Lees verder

Het koppelen van je social accounts. Doe maar niet.

Social Media. Het is allemaal heel verwarrend. En ook vooral heel erg veel. Natuurlijk kiezen we niet, want stel je voor dat je iets mist. Dat er zomaar ineens een ware hype aan je neus voorbij gaat. Dat kan natuurlijk niet. Dus moeten en zullen we o-ver-al accounts hebben. Het liefst een zakelijk en privé account en als het kan daar dan ook per stuk twee van. Minstens. Maar hoe hou je dat nou in hemelsnaam allemaal bij?!

Lees verder

Google: Don’t be evil? Don’t be stupid!

Het mag zo langzamerhand duidelijk zijn: Google timmert al een tijdje hard aan de weg om een nóg prominentere rol te gaan spelen op het internet. Of om een prominente rol te blijven spelen, want niets is veranderlijker dan de internetwereld. Waar veel critici bij de lancering van Google+ verzuchtten waarom er nóg een social network bij moest komen wisten de beleidsmakers bij Google heel goed waar ze mee bezig waren. Of ze de juiste weg ingeslagen zijn is echter maar de vraag.

Lees verder

Delen of niet: de iPad (en andere apparaten)

In een tijd dat eenjarigen proberen te zappen door met hun vingertjes over de breedbeeld HDTV en kleuters denken dat een typemachine een computer en printer in één is, lijkt het vanzelfsprekend dat we onze mobile devices zonder problemen uitlenen. Ik wil geen spelbreker zijn maar…

Lees verder

WebWindow; shoppen met qr in etalages van lege winkelpanden

Tijdens een heerlijk dagje shoppen in Breda stuitte ik gisteren op een leuk nieuw initiatief: een zogenoemde WebWindow. Thuisgekomen maar eens op zoek gegaan naar meer informatie hierover.

Lees verder

Frustratieloos zoeken, zal het ooit komen?

Ken je dat? Je bent wat aan het rondsurfen op je smartphone of tablet. Je leest een interessant artikel over een onderwerp waar je wel meer over wilt weten. Vol enthousiasme wil je een stukje tekst copy-pasten in Google om te kijken of er nog meer over te vinden is! Na herhaaldelijke selecteerpogingen, waarbij je het woord wat je hebben wilde net niet te pakken kreeg, onbedoeld heb ingezoomd, uitgezoomd, of zelfs het artikel weg hebt geklikt, denk je echter: ik onthou het zelf wel. Je opent al murmelend een nieuwe tab of een nieuw scherm, wacht tot alles geladen is en probeert uit je hoofd het woord in het Google-zoekvakje te reproduceren.

Lees verder

Google gaat over-geoptimaliseerde sites beboeten

Zoekmachinegigant richt zich op kwaliteitssites en semantisch zoeken. Websites die teveel aan zoekmachineoptimalisatie (seo) doen, gaat Google beboeten. Een website goed laten scoren in de resultaten van de zoekmachinegigant is prima, maar dan moet de content er wel naar zijn, vindt Google topman Matt Cutts. Dat meldt Search Engine Land.

Lees verder

Dakloze hotspot?

Het initiatief van een Amerikaans marketingbureau om voor een technologiebeursdaklozen uit te rusten met WiFi hotspots om zo het overbelaste beursnetwerk te ontlasten heeft veel kritiek opgeleverd. Op Twitter gonsde het van de kritiek en zelfs beschuldigingen dat het om een goedkope publiciteitsstunt zou gaan. Het bedrijf heeft inmiddels, in antwoord op alle protesten, een blogpost geplaatst om enkele onjuistheden op te helderen.

Lees verder

Tim Kuik’s blokkades straks verboden

Eenieder die het vrije internet een warm hart toedraagt kent natuurlijk Tim Kuik. Het opperhoofd van de stichting BREIN is wereldberoemd in Nederland vanwege zijn door mediamagnaten gefinancierde strijd voor censuur op internet. Zo wist de stichting BREIN de RijksUniversiteit Groningen zover te krijgen dat men bittorrent-verkeer blokkeert.

Lees verder

Over Sheeple en nerds: Apple vs Microsoft

Oké, de nieuwe iPad is uit. Binnenkort kan je in de rij gaan staan bij de nieuwe Apple store aan het Leidseplein in Amsterdam in de hoop er een te bemachtigen. Ik ben benieuwd hoe lang de rijen dit keer zullen zijn. Ga jij de update van de iPad2 kopen of is de prachtige beeldkwaliteit niet voldoende om je over de streep te trekken?

Lees verder

En verder…

Om te lachen…

0 Shares:
Dit artikel is 2.228 keer gelezen