Op Mashable is zojuist een artikel geplaatst dat de nieuwe ‘Facebook Timeline’ beschikbaar is. We hebben maanden moeten wachten, maar nu is de tijdlijn beschikbaar voor alle gebruikers. Deze tijdlijn is een rigoureuze redesign van de huidige Facebook informatie-pagina,die is geïntroduceerd op de F8-conferentie in september 2011. Meer informatie over deze nieuwe tijdlijn en andere belangrijke Facebook aanpassingen is te vinden in deze blogpost op de weblog van tribal marketing.

Mogelijke Facebook Timeline Coca cola

 

Activity Log
De tijdlijn wordt geïntroduceerd met een nieuwe tool: de ‘Activity Log’. Deze stelt gebruikers in staat om af te stemmen wat er op de tijdlijn wordt weergegeven. Je kunt status updates ‘promoten’, verbergen of helemaal verwijderen.

Kritiek
Net als alle grote Facebook redesigns, was Timeline onderhevig aan veel kritiek. Sommige gebruikers waren bezorgd over het verzoek van Facebook waarbij gebruikers wordt gevraagd nog meer persoonlijke informatie te delen, net als het feit dat de tijdlijn deze informatie makkelijker toegankelijk maakt.

Seven day grace period
Het goede nieuws is dat Facebook zeven dagen de mogelijkheid biedt om alle aanpassingen te beoordelen en te beslissen of je wil dat andere gebruikers deze krijgen te zien. Maar na de zeven dagen  gaat de nieuwe tijdlijn hoe dan ook live, mits je het profiel hebt geüpgrade.

Uitleg over de nieuwe Facebook Timeline cola
httpv://www.youtube.com/watch?v=9CYATYjk5N4

Met ingang van vandaag, zal de nieuwe tijdlijn ook beschikbaar zijn op Android-apparaten en op de mobiele versie van Facebook – m.facebook.com. Om de nieuwe tijdlijn te gebruiken kun je naar deze pagina en op “Get Timeline” klikken. Om meer te weten over Facebook Tijdlijn, check de gids van Mashable.

Bron: weblog Tribal Internet Marketing.

0 Shares:
Dit artikel is 3.697 keer gelezen