Ja. Je hebt sociale media. Maar er is niemand die je volgt. Ja, een handjevol medewerkers, maar daar stopt het dan ook. Ramp! Of niet?

Niels Aalberts, specialist op het gebied van online (muziek)marketing, zegt hierover het volgende:

“Staar je niet blind op het verzamelen van zoveel mogelijk volgers; onzin wat mij betreft. Ik geloof in kwaliteit in plaats van kwantiteit, in relevante connecties in plaats van de meeste.”

En ik denk dat hij gelijk heeft. Je kan als een gek zelf vrienden toevoegen, of prijzen verloten onder je volgers, en je mate van succes hierop baseren, maar het is de vraag of het zin heeft. Wat heb je aan iemand die jouw updates alleen maar irritant vindt, of je weer verwijdert na de prijsuitreiking? Wil je overkomen als een spammer? Is een volger die jou WIL volgen niet vele malen efficiënter om te hebben?

Lange termijn
Het is waar dat het dan even duurt voordat je een fanbase hebt opgebouwd. Maar elke volger die je hebt, zal jouw berichten aandachtig lezen. Je merk zal positiever worden geassocieerd. Je hebt er dus op lange termijn meer aan.

Zorg daarom dat het makkelijk is om te volgen: zorg dat de Like-box goed in het zicht op de homepage staat, en dat de ‘Tweet dit!’-button bij elk product staat wat je online aanbiedt. Maar ga niet zelf als een gek doelen opstellen die gericht zijn op een groter AANTAL volgers. Het lijkt mooi, maar dat is het niet.

0 Shares:
Dit artikel is 3.806 keer gelezen