Goede content is de sleutel

Met de komst en het succes van Google, ligt er bijzonder veel nadruk op zaken als keywords, metatags, en google rankings. Nu zijn al deze zaken uiteraard erg relevant. Het internet bestaat uit ontelbaar veel pagina’s en als jouw pagina in die brij niet te vinden is, dan wordt het moeilijk je product of dienst te verkopen.

Vindbaarheid is dus absoluut van belang. Maar als je eenmaal zo ver bent dat je via de grote zoekmachines, gerelateerde sites en andere belangrijke plekken bereikbaar bent, ben je nog niet klaar. Bezoekers moeten je niet alleen vinden, ze moeten ook blijven hangen en iets doen: het kopen van een product of dienst.

Belang van content

Vanaf het moment dat je bezoekers op je site zijn, wordt content heel erg belangrijk. Goede content wordt nog steeds onderschat. Terwijl juist goede content bij kan dragen aan je google effectiviteit maar ook aan de marketingwaarde van je website. Een kleine reminder waarom die goede content zo belangrijk is:

  1. Het houdt bezoekers langer op je website
  2. Het zorgt ervoor dat bezoekers je vertrouwen
  3. Mensen zijn eerder geneigd je site met anderen te delen
  4. Andere site-eigenaren linken eerder naar jouw site
  5. En het bevordert natuurlijk je vindbaarheid voor zoekmachines

Wat maakt content goed?

Wat is kwaliteitscontent en wat niet? Een paar tips:

  1. Kies het juiste onderwerp. Hiervoor kun je bijvoorbeeld je statistieken gebruiken. Wordt je vaak gevonden op keywords waar je nog geen content voor hebt, maar die wel bij je site horen. Creeer hier dan content voor. Mensen die gericht op zoek zijn naar iets, maar het niet vinden op je site, verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Neem bij het kiezen van het onderwerp je bezoekers/klanten als uitgangspunt. Vertel niet wat jij wil dat ze weten, maar wat zij willen weten.
  2. Kies de juiste auteur. Heb je hele specialistische content, laat dit dan ook schrijven door een specialist. Een auteur die niet voldoende van het onderwerp afweet blijft vaak in algemeenheden hangen. Kies ook de juiste auteur bij de juiste doelgroep. Richt je je op jongeren, zoek dan iemand die deze doelgroep begrijpt.
  3. Bied je bezoekers rich content. Rijke content betekent dat je net een stap verder gaat. Bied videomateriaal, foto’s, links naar meer informatie op andere sites die je zelf misschien niet wil voeren.

Conclusie

Bij het kiezen en vervaardigen van content ga je uit van je klanten/bezoekers. Ga maar na waar jij het langst blijft hangen: op de plek die alleen advertenties plaatst, of de plek die je werkelijk verder helpt met de geboden content. Hou er rekening mee dat internetklanten meer keuze hebben dan ouderwetse klanten. Een klik op het kruisje en ze zijn weer verdwenen. Zorg er niet alleen met je mooie, goed geordende site voor dat ze blijven, maar ook met relevante inhoud.

0 Shares:
Dit artikel is 160 keer gelezen